Register

2003/4-05 - 1e graads verwantschap tussen toonaarden
2003/4-05 - 2e dominant
2003/4-19 - 2e stem
2003/4-05 - 3e, 4e, 4e dominant
2003/4-01 - aanslag
2003/4-03 - aanslag
2004/5-02 - aanslag
2004/5-05 - aantal kruisen en mollen in mineurtoonaard
2003/4-27 - accenten
2004/5-07 - Aeolisch
2004/5-15 - afsluiting
2004/5-09 - afzakken in begeleiding
2003/4-01 - akkoord
2004/5-08 - akkoorden niet spelen maar suggereren
2003/4-04 - akkoordenschema
2004/5-17 - akkoordenschema's gescikt voor improvisatie
2003/4-26 - akkoordprogressies
2003/4-06 - akkoordtonen
2004/5-08 - akkoordvervangers
2003/4-07 - Alberti bas
2004/5-02 - Alberti bas
2003/4-17 - allegro
2003/4-07 - alteraties
2003/4-03 - Am
2003/4-11 - ambiguÔteit
2004/5-08 - ambiguÔteit
2004/5-14 - Antilliaans
2003/4-20 - articulatie
2003/4-24 - articuleren
2004/5-16 - articuleren
2003/4-03 - aug.akkoord
2003/4-03 - augmented akkoord
2003/4-06 - barmuziek jazz
2003/4-13 - bas afzakken
2003/4-13 - baslijntjes
2004/5-08 - baslijntjes
2004/5-08 - bassen spreiden
2003/4-02 - bastoon
2003/4-03 - begeleiding
2003/4-04 - begeleiding bepaalt toonaard
2003/4-14 - begeleiding even weglaten
2003/4-05 - begintoonaard
2004/5-03 - begintoonaard
2004/5-05 - bevestigen van toonaard
2004/5-02 - bewegen
2004/5-20 - bewerken van een lied
2004/5-15 - black-outs
2003/4-05 - bladmuziek
2003/4-06 - blue note
2003/4-07 - blues
2003/4-07 - boogie-woogie
2003/4-22 - boventonen hoorbaar maken
2004/5-08 - boventonen van de bas
2003/4-07 - boventoon
2003/4-16 - break
2004/5-13 - break
2003/4-17 - breakvoorbeelden
2003/4-22 - brommerige bassen
2003/4-03 - C
2003/4-10 - cantus firmus
2004/5-01 - Caribean
2003/4-03 - Caug
2004/5-11 - Caug als leidakkoord
2003/4-03 - Cdim
2004/5-05 - ces
2004/5-14 - chanellen
2003/4-17 - chaos
2004/5-07 - Chinese ladder
2003/4-17 - chorus
2004/5-07 - chromatisch
2003/4-13 - chromatische toonreeks
2004/5-05 - cisis
2004/5-22 - climax
2004/5-26 - coda
2003/4-03 - combinatietonen
2004/5-20 - componeren: procedure om het zelf te doen
2003/4-06 - consonant
2004/5-02 - constant tempo linkerhand
2003/4-17 - contrasten
2004/5-26 - couplet
2004/5-04 - dalend of stijgend
2004/5-11 - definitie van hele toon
2004/5-27 - definitie van intevallen
2004/5-03 - denken in groepjes van 3 akkoorden
2003/4-18 - dim drieklank
2003/4-03 - dim.akkoord
2003/4-12 - dim7 als vervanger
2003/4-18 - diminished akkoorden
2003/4-03 - diminished alloord
2004/5-06 - diminished septime akkoorden
2003/4-07 - diminished-septime akkoord
2004/5-08 - dissonantie maskeren
2003/4-16 - Dixieland stijl
2003/4-04 - Dm
2003/4-05 - dominant van de dominant
2003/4-04 - dominantseptimeakkoord
2004/5-07 - Dorisch
2003/4-10 - dorische toonladder
2003/4-06 - dramatische toon
2003/4-03 - drieklank
2003/4-16 - drive
2003/4-08 - dynamisch aspect
2003/4-04 - E7
2003/4-27 - echo
2003/4-06 - effect van tonen voorspellen
2003/4-27 - elementen van een melodie
2003/4-23 - entertainmentmuziek
2004/5-11 - evenredige stemming
2004/5-26 - expositie
2004/5-03 - finalis
2004/5-27 - frequenties
2004/5-27 - frequentieverhoudingen in tabel
2004/5-07 - Frygisch
2004/5-26 - fuga
2003/4-19 - gealtereerde toon
2004/5-06 - geavanceerde akkoorden
2003/4-01 - gebroken akkoorden
2003/4-05 - geldende toonaard
2004/5-27 - gelijke zweving
2004/5-19 - gelijktijdig beide handen besturen
2003/4-16 - geslacht van toonaard
2003/4-15 - graden van eigenheid
2004/5-05 - graden van verwantschap
2004/5-27 - grafiek van toon
2003/4-10 - gregoriaans
2004/5-15 - groep mensen formeren
2003/4-04 - grondakkoord van een toonaard
2003/4-03 - grondligging
2003/4-03 - grondtoon
2003/4-06 - grondtoon als rustpunt
2003/4-03 - grote terts
2003/4-03 - halve toonsafstanden
2004/5-02 - hand t.o.v. toetsen
2003/4-02 - harmonie
2003/4-27 - harmonie op melodie vooruitlopen
2004/5-19 - harmonie vooruitlopen op melodie
2003/4-13 - harmoniŽren
2003/4-06 - harmonieverloop
2003/4-04 - harmonische mineurtoonaard
2003/4-06 - heersende toon
2003/4-10 - heletoons toonladder
2004/5-07 - hele-toons toonladder
2004/5-04 - herhalen niet precies
2004/5-04 - herhalen van een enkele toon
2003/4-27 - herhalen van een figuur
2003/4-07 - hoempa
2004/5-07 - Hongaars zigeuners
2004/5-03 - hoofdakkoorden
2003/4-09 - hoofdakkoorden van een toonaard
2004/5-16 - houding aan piano
2003/4-23 - humor
2004/5-09 - I, IV, V
2004/5-25 - iets nieuws spelen
2003/4-00 - improviseren
2004/5-25 - inleving
2004/5-20 - inspiratie
2003/4-02 - instrumentale melodie
2003/4-02 - interval
2004/5-23 - interval
2004/5-26 - intro
2003/4-06 - inzet (begin)
2004/5-14 - inzetten
2004/5-07 - Ionisch
2004/5-07 - Japanse ladder
2003/4-16 - jazz leren spelen
2003/4-16 - jazz op noten
2004/5-17 - jazz standards
2004/5-01 - Jazzy
2004/5-03 - jazzy es in toonaard G
2003/4-06 - jazzy toon
2004/5-19 - jezelf begeleiden bij zang
2004/5-07 - kerktoonladders
2004/5-12 - Kerstliedjes
2004/5-27 - klank
2004/5-17 - klassiek werk
2003/4-03 - kleine terts
2004/5-05 - kruisen en mollen
2003/4-05 - kruizen
2004/5-25 - kwaliteit van spelen
2003/4-12 - kwartensprong
2003/4-03 - kwint
2003/4-04 - laddereigen
2004/5-05 - ladderverschiltonen
2003/4-04 - laddervreemd
2004/5-21 - legato
2004/5-11 - leidakkoorden
2004/5-11 - leidtonen
2004/5-26 - liedvorm
2003/4-01 - ligging
2003/4-10 - likjes
2004/5-07 - Locrisch
2003/4-20 - loopjes
2004/5-04 - loopjes
2003/4-02 - lopende akkoord
2003/4-05 - lopende tonaard
2004/5-03 - lopende toonaarden
2003/4-10 - luisterend spelen
2004/5-15 - luisterend spelen
2004/5-07 - Lydisch
2003/4-03 - maat
2003/4-03 - majeurakkoord
2004/5-06 - majeurseptime akkoord
2003/4-07 - majeurseptimeakkoord
2003/4-03 - majeurtoonaard
2004/5-22 - meditatieve muziek
2003/4-08 - meeneuriŽn
2003/4-02 - melodie
2004/5-04 - melodie als praten
2003/4-06 - melodie bij gegeven akkoordenschema
2004/5-14 - melodie bouwstenen
2003/4-10 - melodie harmoniseren
2004/5-21 - melodie verzinnen
2003/4-12 - melodielijnen in de bas
2003/4-27 - menselijke stem
2004/5-04 - menselijke stem
2003/4-01 - midden-c
2003/4-03 - mineurakkoord
2004/5-06 - mineurseptime akkoord
2003/4-04 - mineurtoonaard
2004/5-07 - Mixolydisch
2003/4-10 - mixolydische toonladder
2003/4-09 - modulaties
2003/4-04 - moduleren
2004/5-09 - moduleren via trappen
2003/4-10 - mol-dur toonladder
2003/4-05 - mollen
2004/5-05 - mollen en kruisen
2004/5-01 - Mozartstijl
2003/4-09 - musettewals
2003/4-24 - muzikale behoefte
2004/5-16 - nagels kort geknipt
2003/4-01 - namen van toetsen
2003/4-04 - natuurlijke mineurtoonaard
2004/5-26 - nazin
2003/4-05 - neventoonaarden
2003/4-16 - New Orleans stijl
2003/4-09 - nieuwe begintoonaard na modulatie
2003/4-11 - nieuwe toonaard binnen komen
2004/5-06 - none akkoord
2003/4-07 - noneakkoord
2003/4-01 - noot
2003/4-07 - notaties in songbooks
2003/4-01 - octaaf
2004/5-07 - octotonische ladders
2004/5-25 - oefenen
2003/4-16 - oerblues
2004/5-17 - oerblues
2003/4-03 - omkering
2004/5-16 - onderarm horizontaal
2003/4-16 - onderhand van boogie-woogie
2004/5-21 - onderliggende harmonie
2003/4-11 - ontwerpen van akkoordenschema
2003/4-10 - op het gehoor spelen
2003/4-26 - opeenvolgingen van akkoorden
2004/5-09 - oplopertje in begeleiding
2003/4-13 - oplopertje in de bas
2003/4-04 - oplossen
2004/5-15 - optreden voor publiek
2004/5-27 - orgel
2004/5-24 - oriŽntatiepunten
2003/4-19 - overgangsakkoorden
2003/4-07 - overzicht akkoorden
2003/4-12 - paralleltoonaard
2003/4-04 - paralleltoonaarden
2004/5-02 - pedaal
2003/4-24 - pedaalgebruik
2004/5-07 - pentatonisch
2003/4-15 - persoonlijke expressie
2004/5-07 - Perzisch zigeuners
2004/5-27 - pianostemmer
2004/5-27 - pianotoon
2003/4-06 - pianovreemde tonen
2003/4-16 - polifonisch
2004/5-21 - portato
2003/4-10 - potpourri
2003/4-17 - presto
2003/4-07 - primaire akkoorden
2003/4-03 - procedure voor het maken van akoorden
2003/4-23 - programmamuziek
2003/4-15 - publiek
2003/4-16 - ragtime
2004/5-18 - ragtime procedure om ragtime te leren spelen
2003/4-17 - refrein
2004/5-26 - refrein
2004/5-15 - repertoire
2004/5-04 - reprise
2004/5-14 - riffes
2003/4-10 - riffs
2003/4-06 - riskante tonen
2003/4-03 - ritme
2004/5-15 - schijnmodulatie
2003/4-04 - septimeakkoord
2003/4-07 - septimetoon
2003/4-16 - sequencer programma
2004/5-06 - sext akkoord
2003/4-08 - sfeer van creŽren
2004/5-10 - Sinterklaasliedjes
2004/5-27 - sinus
2004/5-18 - slagbanjo
2003/4-27 - snikjes
2004/5-04 - snikjes
2004/5-21 - solo-instrument
2003/4-21 - song voorbereiden om op te improviseren
2003/4-07 - songbook-akkoorden
2004/5-07 - Spaanse zigeunerladder
2004/5-22 - spanningsverloop in voorbeeld
2003/4-23 - speelangst
2003/4-25 - speeltoonaard
2003/4-25 - stemvoering
2004/5-06 - stijlen
2003/4-13 - stride stijl
2004/5-13 - stridestijl variaties
2003/4-10 - structuur
2004/5-05 - studievolgorde van toonaarden
2003/4-16 - swingstijl
2004/5-21 - staccato
2004/5-25 - symboliek
2004/5-02 - sympathetic resonance
2003/4-16 - syncopen
2004/5-13 - syncopische bas met accent
2004/5-19 - taken tussen handen verdelen
2004/5-08 - taken van rechter- en linkerhand wisselen
2004/5-14 - tango
2003/4-19 - tegenmelodie
2003/4-03 - tellen van toetsstappen
2004/5-18 - telling 3 tegen 2
2003/4-03 - tempo
2003/4-17 - tempowisselingen
2003/4-03 - terts
2004/5-04 - thema
2003/4-09 - tijdelijke toonaard
2003/4-07 - toegevoegde tonen
2004/5-06 - toegevoegde tonen
2003/4-05 - toetsenbeeld
2003/4-03 - toetsstappen
2004/5-23 - toetsstappen tellen
2003/4-01 - toon
2003/4-22 - toon als vervanger van akkoord
2003/4-03 - toonaard
2004/5-03 - toonaard
2003/4-02 - toonaard C
2003/4-12 - toonaarden in akkoordenschema
2003/4-01 - toonladder van C
2003/4-01 - toonladder van G
2004/5-07 - toonladders
2004/5-23 - toonladders in toetsstappen
2003/4-06 - toonladdertonen
2003/4-06 - toonladdervreemde tonen
2003/4-03 - toonsafstanden
2003/4-17 - toucher
2004/5-23 - transponeren van akkoordenschema
2003/4-10 - trappen van een toonladder
2004/5-09 - trappen van toonladders
2003/4-10 - treffen van een toon
2003/4-27 - triller
2004/5-04 - triller
2003/4-13 - tweede stem
2003/4-27 - uitstellen van een oplossing
2003/4-05 - uitwijken
2003/4-12 - variatie en structuur
2003/4-20 - vaste greep voor een akkoord
2003/4-08 - verband van het ene akkoord naar het andere
2003/4-01 - verdubbeling
2003/4-14 - vereenvoudigen
2004/5-01 - vereenvoudigen voor evenwicht
2003/4-24 - verhalend verloop
2003/4-17 - verlevendigen
2003/4-18 - verminderde ladder
2004/5-07 - verminderde ladders
2003/4-17 - verrassing na verwachting
2003/4-15 - vertolker
2004/5-05 - verwantschap toonaarden
2003/4-04 - verwantschap van toonaarden
2003/4-15 - vingergymnastiek
2003/4-01 - vingerzetting
2004/5-16 - vingerzetting
2004/5-04 - vloeiende voortgang
2004/5-26 - volzin
2003/4-24 - voorbeelden van slecht spel
2004/5-15 - voordrachtwaarde van drive
2003/4-19 - voorslag
2004/5-04 - voorslagen
2003/4-17 - voorspelbaarheid
2003/4-05 - voortekening
2004/5-16 - vooruit denken
2004/5-26 - voorzin
2004/5-26 - vormleer
2004/5-20 - vrij improviseren
2004/5-05 - vuistregel voor binnenkomen toonaard
2004/5-01 - wals
2004/5-13 - wandelende bas
2003/4-01 - witte toetsen
2004/5-16 - zacht spelen
2003/4-25 - zang begeleiden
2003/4-25 - zangtoonaard
2003/4-10 - zigeuner toonladder
2003/4-02 - zingbare melodie
2003/4-01 - zwarte toetsen
2004/5-02 - zwelpedaal


< Index van de cursus